Újlipótvárosi ékszerdoboz

Hogy állítsunk piacra egy pár éve felújított lakást?

Kiindulás

A Szent István park közvetlen közelében helyezkedett el ez a néhány éve szépen felújított, remek adottságokkal rendelkező lakás. Mivel a tulajdonos a lehető legjobb áron akarta eladni, tudta, hogy a home staging és a mi segítségünket kell ehhez igénybe vennie. Nagyon jó alapokra építkezhettünk, így nem is volt kérdés, hogy a home staging meghozza a tőle elvárható eredményt: hamar érkező, alku nélkül vásárló, maximálisan elégedett vevőt.

Megbízónk nagyon tájékozott volt, és tisztában volt azzal, hogy komoly értéknövekedést tud elérni, ha felkészíti az ingatlant eladás előtt. A home staging elvekkel tisztában volt, azonban érzelmileg maximálisan kötődött a lakáshoz, hisz annak idején ő újította fel, ő választott ki az utolsó részletig mindent. Külső szakértő szemlélőre volt szüksége ahhoz, hogy el tudjon rugaszkodni a saját igényeitől és elképzeléseitől. A lakást a megbízó ugyan 5 éve teljes körűen, remek ízléssel felújította, azonban maximálisan érezhető volt a kialakításban, hogy ezt saját magukra, a család igényeire szabták és alkalmaztak olyan megoldásokat, amik egyedi ízlést tükröztek.

Megbízónk úgy gondolta, hogy egy szintén kisgyerekes család veszi majd meg az ingatlant, ahogy néhány éve ők is. Hisz a lakás adottságai, a környék, az infrastruktúra tökéletesen megfelel ennek. Azonban az eltelt öt évben az ingatlanpiac olyan átalakuláson ment át, hogy ugyanazt a lakást már teljesen más célcsoport kereste.

Megvalósítás

A közös munka tehát azzal kezdődött, hogy meghatároztuk azt a célcsoportot, aki ebben a megváltozott környezetben fizetőképes vásárlóerő egy ilyen nagy értékű ingatlanra: jól szituált középkorú értelmiségi házaspár, akinek érzelmi kötődése van a környékhez. Ezután meghatároztuk azt is, hogy melyek azok a szükséges változtatások, amelyek megtérülnek, mivel a vevői célcsoport számára értéket jelentenek.

Amikor egy néhány éve felújított lakás felkészítése a feladatunk, mindig nagyon komoly mérlegelést igényel, hogy mire költünk és mennyit. Hisz a lakás maximálisan megfelel a mai kor igényeinek, a gépek, szaniterek, burkolatok állapota nem indokolja azok cseréjét. Azonban amennyiben azok nem felelnek meg a célcsoport igényeinek, mindenképp megéri hozzányúlni. Ilyen esetben akár azt is javasoljuk, hogy a fürdőszoba kapjon teljesen új burkolatot, ahogy ennél az ingatlannál is történt.

Az lakás elrendezésén nem változtattunk, az amerikai konyhás nappalival, 2 hálószobával és két fürdőszobával optimálisan használták ki a 80 nm-es teret. Az egyik hálószobát azonban funkciójában mégis megváltoztattuk. Megszüntettük a gyerekszobát és helyette egy vendégszobát / dolgozószobát alakítottunk ki.

Lakott lakásnál fontos kérdés még, hogy a lakók a felkészítés és az értékesítés alatt ott maradnak-e az ingatlanban vagy ki tudnak költözni. Szerencsésebb, ha a tulajdonosok – főként kisgyerekes család esetén –  ki tudnak költözni, de végigvihető egy sikeres felkészítés és értékesítés lakott állapotban is. Ebben az esetben azonban komoly erőfeszítést igényel a felkészített, és az ingatlanhirdetésben megmutatott állapot fenntartása. Az ugyanis nem kérdés, hogy a felkészítés nem csak a fotózásig tart, hanem a teljes értékesítés ideje alatt fent kell azt tartani. Gondoljunk bele, milyen csalódást okoz az eladó annak az érdeklődőnek, aki a fotók alapján beleszeret a lakásba, a harmonikus enteriőrbe, majd a lakásba belépve egy abszolút más kép fogadja őt. Ezáltal az a bizonyos első benyomás egy hatalmas csalódás lesz – és mint tudjuk, az első benyomásnak nincs második esélye.

Végeredmény

Jelen esetben megbízónk úgy döntött, hogy a felújítási, javítási munkákat és a beszerzéseket ő maga kívánja lebonyolítani a mi instrukcióink alapján. Részletes, tételes teendő és beszerzési listát készítettünk számára, hogy a megálmodott élettér tökéletesen meg is valósuljon. A munkálatok egy hónapot vettek igénybe. Megújult az egyik fürdőszoba, friss festést kapott a lakás és minden kisebb hiba kijavításra került. Az újrabútorozással és a megfelelő dekorációk megválasztásával egy elegáns és harmonikus enteriőrt hoztunk létre, amely maximálisan megfelel a kijelölt célcsoport, a jól szituált, középkorú, értelmiségi házaspár igényeinek. Az eladási ár 2,5%-át költöttük a lakásra. A fotózás előtt a stylinggal minden apró részlet a helyére került. Majd elkészítettük a marketing anyagot, kiválogattuk a legjobb fotókat, hogy a lakás méltóképpen jelenjen meg a hirdetési felületeken.

Értékesítés

Az értékesítést a megbízónk vette kezébe, folyamatos kapcsolattartással és támogatással kísértük a folyamatot. Az értékesítési folyamat legalább olyan fontos, mint az előtte tett lépések, hogy a várt siker realizálódjon. Főként saját lakás értékesítése esetén történhet meg az, hogy érzelmileg bevonódik a tulajdonos, esetleg nem tudja határozottan képviselni a kitűzött árat. Ebben mi, home staging szakértők – számos lakás eladással a hátunk mögött – támogatást tudunk nyújtani.

Az ingatlan két hónap alatt megtalálta vevőjét, aki alku nélkül vásárolta meg az ingatlant, és a bútorok nagy részére is igényt tartott. Fantasztikus érzés és elismerés számunkra, amikor besétál az általunk felkészített lakásba az a vevő, akit a munka megkezdésekor magunk elé képzeltünk és boldogsággal tölti el, hogy végre megtalálta azt a lakást, amit keresett. Ügyfelünk elégedettsége is teljes volt, hisz 25%-kal a piaci átlag felett értékesítette az ingatlant.

 

1. Töltsd ki az űrlapot!

Add meg az elérhetőségedet, hogy felvehessük Veled a kapcsolatot!

 

2. Add meg ingatlanod néhány adatát!

Az űrlapon a “Tovább” gombra kattintva teheted meg.

 

3. Kattints a “Visszahívást

kérek” gombra, és kész is vagy!

Várd a jelentkezésünket és mindent megbeszélünk!