Barion Pixel

Társasházi közgyűlés – fontosabb, mint gondolnád…

Ha van valami, amit mindenki utál, az a társasházi közgyűlés.

Ha társasházban laksz vagy laktál valaha, és részt vettél egy ilyen gyűlésen, biztos van élményed arról, mennyire nem konstruktív tud lenni a lakók egy része: felesleges témákon lovagolnak órákig, és sokszor apróságokon megy a vita.

Nekünk sem a kedvenc elfoglaltságunk!

De! Közelítsük meg egy kicsit más szemszögből:
Az ingatlanod értékét meghatározza a társasház állapota.
És erre ráhatásod épp a közgyűléseken van, ezért érdemes:

1. részt venni személyesen a közgyűléseken,

2. felkészülten érkezni, átolvasni az előzetesen kiküldött anyagokat,

3. átnézni az előző év pénzügyi zárását és a következő év terveit,

4. aktívan részt venni a közös képviselő kiválasztásában,

5. utánanézni a házban tervezett munkálatoknak és az ajánlatoknak,

6. javaslatot tenni a ház fejlesztésére.

A változás egy társasházban soha nem gyors.

Idő kell a döntésekhez, az anyagi források előteremtéséhez és a lakók meggyőzéséhez is.

Lehet, hogy most még nem érzed fontosnak, de hosszú távon megéri:
a vevőd nemcsak a lakásodba, hanem a házba is „befektet”.

Hogyan is működik egy társasházi közgyűlés?

Összegyűjtöttünk néhány fontosabb tudnivalót a társasházak működéséről, ugyanis sok a tévhit a témában. Gyakran gondolják azt a tulajdonosok, hogy például a pénzügyeket a közös képviselő kezeli, de ez koránt sincs így.

1. A közgyűlés összehívása

A társasházi közgyűlést a közös képviselő évente legalább egyszer köteles összehívni, írásban, minimum nyolc nappal a közgyűlés előtt. Az értesítőben egyértelműen fel kell tüntetni a napirendi pontokat, mivel érvényes határozat csak ezekről születhet.

2. Kik a tisztségviselők, és mi a szerepük?

Közös képviselő / intézőbizottság: ők irányítják a társasház működését, kezelik a pénzügyeket, intézik a karbantartási feladatokat.

Számvizsgáló bizottság: ellenőrzi a közös képviselő munkáját és a társasház gazdálkodását.
Mindkét szerv a tulajdonosok érdekeit képviseli, ezért fontos, hogy a lakók ismerjék a munkájukat.

3. A közös képviselő tájékoztatási kötelezettsége

A közös képviselő évente legalább egyszer beszámol a ház pénzügyi helyzetéről, a megvalósult és tervezett munkákról. A lakóknak joguk van betekinteni a dokumentumokba, kérdéseket feltenni és javaslatot tenni.

4. Szavazás és döntéshozatal

A közgyűlés akkor határozatképes, ha a tulajdoni hányadok több mint fele jelen van.
Ha ez nem teljesül, megismételt közgyűlést tartanak, ahol már a jelenlévők dönthetnek – bármilyen arány mellett. Minden döntésről jegyzőkönyv készül, ami a tulajdonosok számára elérhető és hivatkozási alap a későbbiekben.

5. Mit tartalmaz a közös költség?

A közös költség fedezi a ház működésével járó kiadásokat: takarítás, közös villany, biztosítás, karbantartás, közös terek felújítása, illetve a tartalékalap.
A pontos elosztást és arányokat a társasház SZMSZ-e (szervezeti és működési szabályzata) határozza meg.

És hogy mit lát ebből a vevő?

 

A társasházi közgyűlés talán nem a legizgalmasabb program, de közvetlenül befolyásolja az ingatlanod értékét és eladhatóságát. A vevő ugyanis nemcsak a lakást nézi meg: benyomást szerez a lépcsőházról, a postaládákról, a közös kert vagy a folyosó állapotáról is. Ezek mind az első benyomás részei – ugyanúgy, mint egy jól berendezett nappali vagy világos konyha.

Ahogy a home staging célja az, hogy a lakás a legjobb formáját mutassa, úgy a társasház közösségének felelőssége, hogy az épület egésze is rendezett, gondozott és hívogató legyen. Egy tiszta, karbantartott ház, friss festésű folyosó vagy gondozott előtér azonnal bizalmat ébreszt a vevőben – és ez sokszor gyorsabb eladást, jobb árat jelent.

Szóval legközelebb, amikor meghívót kapsz egy közgyűlésre, ne sóhajts, hanem gondolj rá úgy, mint az ingatlanod értékébe fektetett időre.

képek forrása: https://nyitray-ec.hu/fotok-vasarloinktol/

Kezdhetjük?

Ha szertenéd minél előbb biztos kezekben tudni a befektetési ingatlanodat,

kérj időpontot szakkértőinktől egy konzultációra.

FONTOS:

Csak akkor jelentkezz, ha van egy legalább 80-100 millió Ft értékű,

Budapesti vagy agglomerációban lévő ingatlanod,

amit az elkövetkezendő 3-6 hónapban szeretnél eladni!

Személyes konzultáció

Azoknak, akik azonnal belevágnának, mert gyorsan szeretnének eredményt  

» díjmentes online megbeszélés- 30 perc (értéke 25.000 Ft+Áfa) első lépésként, ami nem kötelez semmire!*

» személyes konzultáció 1,5-2 óra  ( értéke 90.000 Ft+Áfa) 

» ingatlan előnyeinek és hátrányainak elemzése, vevő célcsoport meghatározása (értéke 35.000 Ft+Áfa)

» teljeskörű piacelemzés a jelenlegi állapot árát tekintve (értéke 30.000 Ft+Áfa) 

» teljeskörű piacelemzés a felkészítéssel elérhető maximum árat tekintve (értéke 30.000 Ft+Áfa) 

» teendők meghatározása, költségvetés készítés a felkészítésre (értéke 40.000 Ft+Áfa) 

» piacelemzés, konzultáció összefoglaló, ajánlat prezentálása online és elküldése írásban 

» 0%-os kockázat*

*(Az online megbeszélés végén jelezheted, hogy ha nem szeretnél továbblépni, így harag nélkül elbúcsúzunk egymástól, nincs fizetési kötelezettség. Mi is fenntartjuk a jogot, hogy ne vállaljuk a konzolutációt és a megbízást, ha azt látjuk, hogy nem mi vagyunk azok, akik a legjobban tudnak Neked segíteni. )

Értéke: 250.000 Ft+Áfa

Ára csomagban: 149.000 Ft+ Áfa

FONTOS: Havonta maximum 4 konzultációt vállalunk!