Mennyit ér egy profi ingatlan hirdetés?
Mennyit ér egy profi ingatlan hirdetés?
Tegyük fel a nagy kérdést: mi adja el igazán az ingatlant? A szöveg vagy a fotók? Nos, ha a kettő közül csak az egyiket választhatnánk, akkor… de szerencsére nem kell! Egy profi ingatlan hirdetés mindkettőt tartalmazza – ráadásul jól megírt szöveggel és profi fotókkal.
Miért fontos a profi ingatlan hirdetés?
Képzeld el, hogy keresgélsz egy új otthont. Egy sötét, elmosódott képekből álló hirdetés vagy egy világos, profi fotókkal és egy jól megírt szöveggel rendelkező lakás keltené fel jobban az érdeklődésed? Ugye, hogy nem kérdés!
A megfelelően felépített hirdetés három alappillérre támaszkodik:
- Fotók – mert az első benyomás mindent visz.
- Szöveg – hogy az érdeklődő elképzelhesse az életét az adott lakásban.
- Adatok – mert senki sem akar vakon dönteni.
A szöveg – hogyan fogalmazzunk úgy, hogy eladjon?
A hirdetés nem egy unalmas adatlista. Nem elég annyit írni, hogy „Eladó egy X négyzetméteres lakás Y utcában.” Ezzel senkit sem fogunk lázba hozni! Inkább vezessük körbe az érdeklődőt:
„A tágas nappali hatalmas ablakain reggelente beárad a fény, miközben a konyhából frissen főzött kávé illata száll. A modern fürdőszoba pedig garantálja a pihentető reggeleket és estéket.”
Ugye, hogy mennyivel másképp hangzik? A jó szöveg érzelmeket kelt, és segít a vevőnek elképzelni, hogy itt fogja inni a reggeli kávéját – vagy itt fogja rendezni a következő házibulit.:)
Milyen adatokat érdemes megosztani?
Nem kell kisregényt írni, de a fontos adatokat mindenképp érdemes beletenni: hány négyzetméter, hány szoba, milyen a fűtés, van-e erkély, garázs, vagy lift. Ha ezek hiányoznak, az érdeklődők lehet, hogy tovább is görgetnek, mert nem akarnak felesleges köröket futni. A jó hirdetés időt spórol mindenkinek!
Fotók – tényleg ennyire fontosak? (Spoiler: Igen!)
A fotók azok, amik eldöntik, hogy egyáltalán rákattintanak-e a hirdetésre. Egy rosszul megvilágított, homályos vagy rossz szögből készült kép eladhatatlanná teszi még a legszebb lakást is.
De egy profi sorozat? Az eladja magát! Világos, rendezett, stílusos képek, amelyek valóban megmutatják az ingatlan előnyeit – ez kell ahhoz, hogy kitűnjünk a hirdetések tengeréből.
És itt jön a trükk: ha valaki már online látja az otthonosan berendezett, gondosan megvilágított lakást, majd élőben is ugyanazt kapja, az bizalmat épít. Egyértelmű, hogy nincs zsákbamacska, és ez segíthet a gyors döntésben.
Mi történik, ha elhanyagoljuk a hirdetést?
A piac tele van hirdetésekkel. Ha a miénk nem profi, akkor egyszerűen eltűnik a tömegben. Rossz minőségű fotók? Nem elég részletes leírás? Ezek miatt könnyen lecsúszhatunk a legjobb vevőkről – és az eladás sokkal tovább tarthat.
Gondoljunk bele: a legtöbb ember görgetve nézi a hirdetéseket. Ha az első kép nem üti meg a szintet, esély sincs rá, hogy a többit is megnézik. A cél az, hogy már az első pillanatban megragadjuk az érdeklődők figyelmét!
A nagy kérdés: fotó vagy szöveg?
Egyértelmű, hogy a kettő együtt működik igazán. Egy profi hirdetés minden elemének jól kell működnie ahhoz, hogy a lehető legjobb áron és a lehető leggyorsabban elkeljen az ingatlan.
Ha te is szeretnél profi módon eladni, nézd meg a home staging szolgáltatásainkat és tudd meg, hogyan tehetjük még vonzóbbá az ingatlanodat! Rennahome.hu