Magyar home staging 1.0

Létezik? Ha igen, miért?

Egy olyan témát fogunk boncolgatni, amellyel egyre többször találkozunk. Ez pedig nem más, minthogy vannak, akik azt állítják, amit Magyarországon home stagingnek hívunk, az valójában nem is home staging.

Tisztázzuk mindjárt az elején, hogy a home staging az ingatlanok eladásra, kiadásra történő felkészítését jelenti. Vannak alapvető szabályok, amelyeket követni kell, de minden esetben egyedileg kell eldönteni, hogy az adott ingatlanban milyen mértékű felújítást, javítást, design változtatást, stb. végzünk el.

Klasszikus értelemben a home staging, amit az Amerikai Egyesült Államokban Barb Schwarz indított útjára kb. 50 évvel ezelőtt, valóban a jó állapotú lakások kisebb javításokkal, esetleg festéssel egybekötött megfelelő bútorozásáról, stylingjáról szól, természetesen a szükséges takarítás, rendrakás, személytelenítés mellett. (A profi fotók és a marketing szemléletű hirdetés szintén alapvető követelmény, de a “vita” nem ezt a területet érinti.)

Az Amerikából indult ingatlan értékesítési szemléletet azonban, mint minden más tudományt, terméket, szolgáltatást, stb., adaptálni kell a helyi, jelen esetben a magyar ingatlan piachoz! A legnagyobb hiba az lenne, ha nem “magyarítánk” a home staginget, hiszen az itthoni ingatlan piaci folyamatok, a lakás állomány és az emberek ingatlan értékesítéshez és vásárláshoz fűződő viszonya teljesen más, mint az Egyesült Államokban, ahol a szemléletet évtizedek óta alkalmazzák sikerrel.

Magyarországon sajnos az ingatlanok többségének állapota nem üti meg azt a mércét, ahol a klasszikus home staging elegendő lenne. A miértekbe nem megyünk bele, arról külön cikket lehetne írni.

Különösen akkor problémás a nem megfelelő állapot, amikor a vásárlói igények egyre magasabbak és van is fizetőképes kereslet rá.

Felújítás vagy home staging?

A teljesen lelakott lakásoknál a klasszikus home staging nem képvisel olyan hozzáadott értéket, amellyel reálisan meg lehetne növelni az ingatlan értékét, vagy legalábbis gyorsítani lehetne az eladást. Ezeknél az ingatlanoknál bizony szükség lehet egy teljes felújításra, funkcióváltásra, stb., hogy a célcsoportnak megfeleljen. Vagy legalább a kritikus pontok, mint fürdő, konyha felújítására. Ezek állapota árulja el a legtöbbet a lakás koráról, állapotáról és arról, hogy a benne lakók mennyire tartják karban az ingatlant.

A teljes felújítás valóban nem tartozik eredtileg a home staging körébe, DE! a felújítást ebben az esetben már úgy tervezzük meg, hogy az megfelelő alap legyen a home staginghez! Tehát már a felújításkor olyan szempontokat veszünk figyelembe, ami segíti a home staginget és majd megkönnyíti a sikeres eladást.

Ezzel, ha nem is a szó szoros értelmében, de a felújítással egybekötött home staging is home staging! Hiszen a végén ugyanaz a cél: a lakás értékének növelése, a piacon jobb pozíció elérése.

Maradj velünk, a folytatásban arról lesz szó, hogy vajon valóban túl “sterilek”-e a magyarországi home stagingelt ingatlanok.

Szeretnéd tudni, hogy a Te lakásodból, házadból hogy lehetne kihozni a maximumot és a lehető legmagasabb eladási árat elérni? Jelentkezz MOST TANÁCSADÁSUNKRA, melynek keretében személyre szabottan beszéljük meg a lakásodban rejlő lehetőségeket és hangoljuk azt össze a Te lehetőségeiddel.

Az alábbi elérhetőségeken keress bennünket bátran, ha a legjobb áron és leggyorsabban akarod eladni vagy kiadni ingatlanodat:

Cím:

1061 Budapest,
Paulay Ede utca 56. (csak előzetes megbeszélés alapján)

Telefonszám:

06 30 294 12 96
06 30 899 42 20

Email cím:

hello@rennahome.hu

Üzenet küldése