Magyar home staging 2.0

Létezik? Ha igen, milyen?

Előző cikkünkben írtunk arról, hogy mekkora beavatkozás számít még home stagingnek, és ez mennyiben tér el az amerikai modelltől. Most nézzük, mi a helyzet a design területén.

Sokan azt is kifogásolják, hogy a magyar piacra kikerülő home stagingelt lakások túl egyfromák, túl sterilek. Erre nagyon egyszerű a válasz: jó home staging szakember nem csak egyfroma lakásokat gyárt! Hiszen nem lehet minden lakás ugyanolyan, más piacon, más típusú lakásnak, más lesz a célcsoportja, tehát más igényt kell kielégíteni. Ezt egyen lakásokkal nem lehet elérni!

Természetesen, mivel vannak alapelvek a home stagingben, amelyeket a design terén is követni kell, lesznek hasonló momentumok egy-egy ingatlant összhasonlítva a másikkal. De ez nem azt jelenti, hogy teljesen egyformák. Ezt úgy kell elképzelni, mint, mikor egy tervezőnek megvan a saját stílusa, az ő általa tervezett lakás belsők hasonlóak lesznek, felismerhető stílusjegyei mindenütt visszaköszönnek, de ettől még egyik munkája sem lesz egyforma! A profi home staging szakember ugyanígy működik. Szemelőtt tartva azokat a szabályokat, amelyek az eladást szolgálják, de mégsem unalmasan, egy kaptafára álmodja meg az ingatlanok stílusát.

A “sterilitás” pedig azért nem állja meg a helyét, mert egy szépen berendezett, dekorált, igényes, kellemes életérzést sugárzó lakás sosem lehet steril. Pont az a cél, hogy beleszerssen a vevő. A piac pedig visszaigazolja, hogy ez működik.

Mire gondolhatnak a kritikusok?

Ha a kritikusok itt arra gondolnak, hogy nem látjuk ezekben a lakásokban az ott lakók mindennapi életét, ahol sokszor bizony rendetlenség van, bútorraktár zsúfoltságú terek, tele vannak személyes, a vevőt egyáltalán nem érdeklő tárgyakkal, akkor érthető a  megállapítás. Mert valóban ezeket a dolgokat nem látjuk a home stagingelt alkásokban. A lényeg viszont pontosan ez, a vevő nem is akarja látni! Álom otthont keres,  amiért hajlandó többet fizetni – nem a tulajdonosok életébe akar belelátni.

Összegezve tehát, lehet, hogy a home staging Amerikában kicsit mást jelent, ahol sokkal jobb állapotban van az ingatlan állomány, ahol az emberek évtizedek óta ismerik és szakemberek segítségével alkalmazzák is a módszert sikeresen. De amíg Magyarországon a vevők 65-70%-a felújított, jó állapotú ingatlant keres– ezt statisztikák támasztják alá-, mert nem akar problémát vásárolni magának, addig bizony az értéknövelés túl fog mutatni a klasszikus home staging alapokon az itthoni átlag ingatlan állomány állapotát elnézve. A home stagingelt lakások stílusáról pedig azért nem érdemes vitatkozni, mert saját statiszkáink– vagy bárkié, aki ilyen ingatlant értékesített- alátámasztják, hogy kivétel nélkül minden esetben megtörtént az, amiért a home satging alkalmazzuk és  a sikerét hírdetjük: az ingatlan a piaci átlagnál jóval magasabb áron és sokkal gyorsabban kelt el!

 A folytatásban megtudhatod, hogy miért nem sikeres minden felkészítés, miért csalódottak azok az eladók, akik úgy érzik, nekik nem segített a home staging ingatlanuk értékesítésekor.

Szeretnéd tudni, hogy a Te lakásodból, házadból hogy lehetne kihozni a maximumot és a lehető legmagasabb eladási árat elérni? Jelentkezz MOST TANÁCSADÁSUNKRA, melynek keretében személyre szabottan beszéljük meg a lakásodban rejlő lehetőségeket és hangoljuk azt össze a Te lehetőségeiddel.

Az alábbi elérhetőségeken keress bennünket bátran, ha a legjobb áron és leggyorsabban akarod eladni vagy kiadni ingatlanodat:

Cím:

1061 Budapest,
Paulay Ede utca 56. (csak előzetes megbeszélés alapján)

Telefonszám:

06 30 294 12 96
06 30 899 42 20

Email cím:

hello@rennahome.hu

Üzenet küldése