Barion Pixel

Ingatlan hirdetés tippek

Ingatlanhirdetés: profi tippek a gyors lakáseladáshoz

A sikeres ingatlanértékesítés egyik legfontosabb eleme a jó ingatlanhirdetés. Cikkünkben bemutatjuk, milyen elemei vannak, hogyan lesz hatásos és mik azok az apró részletek, amelyekre mindenképpen oda kell figyelni. 

ingatlan hirdetés tipp1

Mi az ingatlanhirdetés szerepe? Miért fontos?

Az ingatlanhirdetés egy közvetítő eszköz, amelyen keresztül az érdeklődő először találkozik az eladó vagy kiadó ingatlannal. Fontos, hogy elérjük nála, hogy azt érezze, mindenképpen és a lehető leghamarabb meg kell néznie a lakásunkat.

Erre pedig mindössze öt másodperc áll rendelkezésünkre, ugyanis tapasztalatok szerint csupán ennyi időt fordít a vevő az előtte megjelenő hirdetésre és a benne kialakult érzetekre.

Az első benyomás

Napjainkban szinte csak 1-2 fotó és néhány kattintás egy ingatlanhirdető portálon és már fel is adtunk egy hirdetést.

De ne ilyen első benyomást tegyünk a leendő vevőre!

Az ingatlan, amikor szeretnénk eladni és a piacra kerül, automatikusan egy termék lesz belőle. A célunk pedig, hogy a terméket sikeresen értékesítsünk és vonzó legyen az érdeklődők számára.

Eladás gyorsan és magas áron

Ahhoz minél gyorsabban és jobb áron tudjuk értékesíteni az ingatlant fontos tehát, hogy:

  • a vevők tudjanak róla – ezért készítünk hirdetést,
  • vonzó legyen a termék már az első benyomás alkalmával – ehhez szükséges a jól felkészített lakás és a hatásos, az ingatlant jól bemutató alapos hirdetési anyag.

Hogy fentiek kapcsán egy részletet se tévessz szem elől és akár 5 hét alatt eladhasd a lakásod a lehető legmagasabb áron, tarts velünk a home staging tanfolyamunkon.

Érdemes tehát tudatosítanunk, hogy ha nem hirdetjük az ingatlant, nem fog eljutni a potenciális vevőkhöz, nem fognak tudni róla és így sokkal nehezebben értékesíthető.

Az idő pénz

Minél több hasznos információt osztunk meg az eladó ingatlanról, annál biztosabb, hogy a megfelelő és potenciális érdeklődőket vonzzuk be és annál kevesebb felesleges kört kell futnunk a lakás megtekintésénél.

Így igyekezzünk a lehető legtöbb és legrészletesebb információt összegyűjteni a lakással és környezetével kapcsolatban.

Hogyan írjunk jó hirdetést?

Ha nem mi adjuk fel a hirdetést, hanem ingatlanközvetítőre bízzuk a feladatot, szintén nagyon fontos, hogy tudjuk, mitől működik jó egy hirdetés, hogy ellenőrizni tudjuk a szolgáltatás minőségét.

Nézzük azonban mi az ami szükséges ahhoz, hogy mi magunk is nagyszerű hirdetési szöveget készítsünk. 

A nulladik lépés: határozzuk meg a célcsoportot és a pontos árat!

Mérjük fel a lakás előnyeit és hátrányait, majd gondoljuk át, ki az aki számára pont megfelelő lehet az ingatlan. Más fontos ugyanis egy egyetemista fiatalnak, mint egy több gyermekes családnak vagy egy nyugdíjas párnak.

Nekünk pedig ennek mentén kell kialakítani a lakásunkat és arra kell fókuszálnunk a hirdetési szövegben is, ami a mi célcsoportunknak fontos.

ingatlan hirdetés tipp2

Ahhoz, hogy meghatározzuk a célcsoportunkat, érdemes az alábbi két kérdésekre választ találunk:

  • Ki az ideális vevő?
  • Kinek lehet ideális a lakásunk?

Következő lépésként tájékozódjunk a környékbeli ingatlan árakról, hogy már a nulladik lépés során meg tudjuk határozni az eladni kívánt lakás pontos és a piacon is helytálló árát.

Sajnos gyakori, hogy a tulajdonosok túlárazzák a lakásokat, ami nagyban nehezíti és néhány esetben el is lehetetleníti az eladást.

Ha úgy érezzük, hogy egyedül nehezen boldogulunk, kérjük bátran értékbecslő szakember segítségét ezen a ponton.

Hangsúlyozzuk az előnyöket!

A hirdetés szövegében koncentráljunk azokra az előnyökre, amelyek vonzóak lehetnek a célcsoportunknak.

Egy kisgyermekes család számára nagyszerű pozitívum, ha a közelünkben óvoda vagy bölcsőde található, de minden korosztály számára fontos és hívogató például, ha egyszerűen elérhető a környéken az orvosi ellátás, a boltok vagy ha az ingatlan azonnal költözhető vagy új építésű.

Gyűjtsük tehát össze, hogy mi az, amit mi a legjobban szeretünk a lakásban és ezeket az információkat domborítsuk ki a célcsoportunk fényében a szöveg megírásakor.

Az alábbi kérdések jó kiindulási pontot jelenthetnek:

  • Milyen a lakás fekvése?
  • Milyen az elosztása?
  • Hol helyezkedik el az ingatlan? Mi található a közelben? Iskola, óvoda, gyógyszertár, uszoda..stb.
  • Milyen a közlekedés? 

Figyelemfelkeltés felsőfokon

Egy-egy érdeklődő, a tapasztalatok szerint maximum 5 másodperc alatt szerez első benyomást az ingatlanokról a hirdetési felületeken. Így tehát összesen ennyi időnk van arra, hogy felkeltsük a potenciális vásárló jelöltek figyelmét és vonzó képet fessünk az ingatlanról.

Emiatt fontos, hogy már a címben megmutassuk az ingatlan legvonzóbb pontját a vevőnek.

Az alábbi példák mentén találj te is egy olyan mondatot, ami a leginkább felkeltheti a célcsoportod figyelmét:

  • Nyugodt, természetközeli környezetben, frissen felújított álomotthon
  • Nagyszerű befektetési lehetőség
  • Újépítésű családi ház tágas kerttel és gyönyörű terasszal

Rövid összefoglaló

A legjobb, ha a címsort követi egy két-három mondatos rövid összefoglaló az eladó ingatlan legfőbb paramétereivel, az előnyök hangsúlyozásával.

A célunk továbbra is az, hogy felkeltsük az érdeklődést és meghozzuk a kedvet és a kíváncsiságot a hirdetés tovább olvasásához.

Az ingatlan részletes bemutatása

A hirdetés következő szakaszában érdemes az ingatlant részletesen bemutatni, úgy mintha épp most vezetnénk körbe az érdeklődőt.

ingatlan hirdetés tipp3

Az alábbiakra minden esetben térjünk ki:

  • milyen a lakás vagy családi ház fekvése,
  • a szobák száma,
  • milyen állapotban van a lakás,
  • ha volt felújítás mikor, mire terjedt ki…stb.

Társasház esetén pedig ne feledkezzünk el a hirdetésben bemutatni :

  • a ház állapotát,
  • lépcsőház állapotát,
  • valamint a lakóközösséget.

Azonban a bemutatás során nem csupán az ingatlanra kíváncsiak a potenciális vevők, térj ki külön a környékkel kapcsolatos, korábban összegyűjtött információkra is:

  • azaz hol helyezkedik el a lakás,
  • melyek a városrész előnyei,
  • és milyen tömegközlekedési lehetőségek vannak,
  • valamint hogyan oldható meg a parkolás.

Ha fentieket már bele foglaltuk a hirdetésbe, következhetnek a technikai részletek.

Mi az itt, amire gondolni érdemes:

  • Fűtéssel, vízmelegítéssel, főzéssel kapcsolatos tudnivalók.
  • Gépesített-e a lakás? Ha igen, milyen gépek kerültek beépítésre?

Ha lakást szeretnénk venni, szintén nagyon fontos, hogy lássuk, átlagosan mennyibe fog kerülni a fenntartása havonta.

Gondoldolkodjunk tehát a vevő fejével és segítsük a döntésben, foglaljuk össze számára a költségeket.

Ajánlott a hirdetésed ezen pontján feltüntetni tehát az általános rezsiköltség és azt, hogy ez mit foglal magába.

Pontos elérhetőség

A hirdetéshez mellékeljük a pontos elérhetőségeinket és külön tüntessük fel azt is, hogy mikor kereshetnek az érdeklődők.

Adjunk meg olyan idősávot, amikor gond nélkül fel tudjuk venni a telefont vagy válaszolunk az üzenetekre.

ingatlan hirdetés tipp4

Előkészületek

Ha elkészültél a hirdetésed szövegével, következő lépésként itt az ideje, hogy a ház is felkészüljön az eladásra.

Rakj rendet és takaríts ki alaposan!

Fontos, hogy minden személyes tárgyat pakoljunk el, hogy az érdeklődők minél könnyebben érezhessék magukénak a teret. 

Mi az a home staging?

A home staging az a folyamat, amikor a lakást felkészítjük az eladásra és kiemeljük a vevők számára vonzó tulajdonságait.

Egy felkészített ingatlan képes megragadni az érdeklődők figyelmét a millió hirdetés között.

Azaz ha szeretnéd az lakást gyorsabban és a legjobb áron eladni, érdemes már a hirdetés és a képek elkészítése előtt belefogni a munkába. 

Ha korábban még nem próbáltad ki magad a home staging területén, hadd segítsünk! Több éves szakmai tapasztalatunkat adjuk át neked a home staging könyvünkben, töltsd le bátran!

A fotók

Fontos, hogy a képek legyenek a lehető legtökéletesebbek és vevő csalogatóak!

Ahogyan a szöveg elkészítésénél, úgy itt is törekedjünk a maximumra!

Ezen a ponton biztosan benned is felmerült, hogy mégis hogyan készítsd el a tökéletes képeket?

Mielőtt belekezdenél, ingatlanfotózással kapcsolatos korábbi cikkünkben részletesen végigvezetünk a legfontosabb lépéseken.

Alább pedig néhány praktikus alapinformációt adunk, melyek mentén akár most is belevághatsz a feladatba.

A tökéletes kép elkészítése

Profi ingatlan fotók legfontosabb jellemzői:

  • jó beállítások
  • megfelelő szögek
  • világos hatás

Mutassunk minél tágasabb tereket és mutassunk meg minél többet a lakásból. Célszerű a szoba egyik sarkából fotózni, akár nagy látószöggel. Valamint húzzuk ki a függönyöket, kapcsoljunk lámpákat, hogy elkerüljük a sötét képeket.

Tipp

A legsötétebb szoba is világosabbá varázsolható fehér falfestéssel, megfelelő világítással és egy-két kiegészítővel.

Ne felejtsünk el képeket készíteni a lépcsőházról, udvarról és a ház külső állapotáról.

A hirdetési portálokra pedig javasoljuk, hogy tölts fel annyi fotót, amennyit csak lehetséges, hogy a potenciális vevők a legjobb képet kapják az eladó ingatlanról.

+1 kép – az alaprajz

Sokan kihagyják ezt a lépést, pedig a sikeres eladáshoz rettentően fontos, hogy egy alaprajzot is csatoljunk az ingatlan hirdetési anyagához. Ennek köszönhetően az érdeklődő már a személyes látogatás előtt pontosan láthatja a lakás elosztását, valamint megelőzhetjük a felesleges telefonos információkéréseket.

ingatlan hirdetés tipp5

Hol és hogyan hirdessünk? 

Napjainkban a legfelkapottabb lehetőségek az ingatlan hirdetés feladására az online ingatlan és apróhirdetési portálok.

Ingatlan hirdetési portálok

A legfontosabb terep jelenleg, ahol az eladások koncentrálódnak az ingatlan.com, de számos további hasonló oldalt találhatunk az interneten.

Azonban sajnos az ingyenes hirdetési lehetőségek esetén gyakran nem lehetséges az ingatlan tökéletes bemutatása. 

További hirdetési lehetőségek

Ne feledkezzünk meg az apróhirdetési portálokról, valamint a Facebook Marketplace nyújtotta lehetőségekről sem.

Itt célszerű feltenni magunkban a kérdést, hogy a célcsoportunk a keresés alkalmával vajon melyik oldalon tölthet el több időt, hol tervezi megtalálni az álomotthonát?

ingatlan hirdetés tipp6

Ingatlanközvetítő

Ne aggódj, ha neked nincs időd foglalkozni az ingatlan meghirdetésével és eladásával.

Vedd igénybe bátran egy ingatlanközvetítő segítségét, ebben az esetben a hirdetés megírása és kezelése is az ő feladata lesz.

Természetesen sokkal kényelmesebb megoldás, ha lakás eladásával kapcsolatos minden feladat egy kézben van, hatalmas terheket vehet le az ember válláról.

Fordulj hozzánk bizalommal, hogy már az első lépésektől egészen az értékesítésig segíthessünk neked a sikeres és gyors eladásban.

Fizessünk a hirdetésért? 

Jellemzően az ingyenes szolgáltatás igénybevételekor az ingatlan hirdetési portálokon, nincsen lehetőségünk fotókat feltölteni. Emiatt érdemes hirdetési csomagot vásárolni.

Ha van rá mód, javasoljuk, hogy emeld ki a hirdetésedet, ha szeretnéd, hogy minél szélesebb körben elérjen az emberekhez, a nagyobb láthatóság érdekében, 

Kérjünk segítséget!

Ha nincsen időnk, lehetőségünk vagy kapacitásunk egyedül felkészíteni a lakásunkat az eladásra és lebonyolítani a folyamatot, kérjünk bátran segítséget!

Foglalj hozzánk konzultációs időpontot  – a kezdő lépésektől egészen az eladásig veled leszünk és azért dolgozunk, hogy mielőbb, minél magasabb áron eladhasd az lakásod.